Bruno palkitsi minut näin hienolla plakaatilla:

1229398.jpg

  Olen todella otettu! Ja vaikka tätä asiaa olen miettinyt jo päivän ja toisenkin, niin olen edelleen sanaton! En osaa kuin kiittää kauniisti  :)  Myös Piukua.

 

Melkein kaikki tiesivätkin (varmaan tuosta langasta), että Revontuli-huiviahan minä olin tekemässä. Kun näin Annen Revontuli-huivin ekan kerrran, niin ihastuin siihen välittömästi. Päätin, että minäkin sen vielä joskus teen! Langan tilasin jo marras-joulukuussa, mutta maltoin mieleni kiirreellisimpien töiden takia. Siis niiden joululahjuksien ja Emilian mekon ja ja ja...

1229330.jpg

Huivi oli yllättävän helppo tehdä, olin varautunut kuukausien tikutukseen, mutta Revontuli yllätti ja valmistui viidessä päivässä! Olisi valmistunut nopemminkin, mutta purin valmista huivia jonkun verran lankaongelmien takia. Lankaa oli kaksi vyyhtiä, mutta toisessapa väri vaihtuikin töksähtämällä, eikä liukuen. Enkä edes lannistunut, vaan sinnikkäästi tein huivin loppuun asti.

1229323.jpg

Huiveja en osaa käyttää, joten seinäämme koristaa sitten näin kaunis sisustuselementti! (Joku Tikkuajien tapaamisessa jo meinasi, että tämä olisi oiva palkinto blogi-arvontaan, johon vain Tikkuajat saisivat osallistua, hmpf..)

Otsikkoon palatakseni, pienimmät sairastuivat flunssaan, oikein kuumeineen kaikkineen. Itselläkin alkaa olla hieman kuumeinen olo, monta päivää on jo särkenyt päätä ja ollut sellainen, tiedättehän, kipeä olo. Liekö Piukulta tarttunut... Lunta sataa jälleen, vaikka olin jo ihan varma, että tuokin vähä mitä tässä yksi päivä pyrytti, sulaa pois. Pihalla oli äsken hyvin jouluinen keli. Noin niinkuin ikkunasta katsottuna.

Emilian mekko on ihan lähes tulkoon melkein viimeistelyjä vaille valmis! Toinen sivusauma on ompelematta ja hiha kiinnittämättä. Sitten vain kauluksen neulominen ja se on siinä!

1234984.jpg

Luulin saavani sen tänään valmiiksi, mutta Reeta ei tykännyt ajatuksesta. Syliteltiin sitten sohvalla..