Nimittäin Step-lanka. Olen saanut omat sukkani valmiiksi. En kuvannut, kun niitä on kyllä useammassakin paikassa esillä. Väri oli se sini-harmaa, farkkuko vai mikä se olikaan?? En jaksa nousta katsomaan. 
Eilen valmistui eka sukka ja laitoin sen sitten heti jalkaani, ihan vertailun vuoksi. Tänään valmistui toinen ja ihan selvästi sen Step-sukattoman jalan kantapää oli huomattavasti karkeampi! Toisessa jalassa oli ihan tavis villasukka, ei täällä näin keskellä talvea avojaloin pärjää.. Siis sisälläkään.
Lanka oli kiva neuloa, sukat (kokoa 38) valmistuivat yllättävän nopsasti, vaikka lanka on tosi ohutta. Kulutusta en punninnut, ei ole tapana... Mutta tosi monet sukat aion saada kerästä tulemaan, sen verran Laihia on lähellä, että teen varret jostain edullisemmasta langasta ja vain terät Stepistä.
Sain myös Riitun piiiiitkävartiset jämälanka-Peppi-sukat valmiiksi. Lähes valmiina on myös Reetan Kettu-puuhka, jonka ohje löytyi Teijan blogista. Lähes valmis = korvat ja nenä puuttuvat.
Riitun sukkiakaan ei kukaan ole vielä saanut pääteltyä...
367904.jpg
Se mikä minua tässä ihmetyttää on tuo Zermatt-neule, kuvassa ketun päällä... Olin intoa täynnä, kun löysin siihen oikeat langat, sain ohjeenkin ja jopa puikotkin ostin (minulla ei ollut kutosen sukkapuikkoja..). Mutta se ei ole edistynyt yhtään?? Tai no, neuloin takakappaletta kerän verran. Venyttelin ja mittailin, ei täsmännyt. Purkuun. Samoin etukappaletta aloitin noin kolme-neljä kertaa, kerran aloituksen purki Reeta ja muuten minä. Se ei nappaa yhtään!!
Ohje on hyvä. Minä jopa ymmärrän sen aloituksen ja kuvion ja kaikki. Lanka on ihanaa ja Addin (prkleen kalliit) bambupuikot uskomattoman hyvät neuloa. Mutta. Se ei kiinnosta nyt sitten pätkääkään.
Kuvassa olevat puikot eivät ole Addit, vaan ihan tavis pitkät puikot. Etukpl neulotaan sukkapuikoilla. Laitan kuvan, jahka innostun tuosta.
Nyt en tiedä mitä seuraavaksi neuloisin, ei mitään ideaa. On vähän sellainen plääh-olo.