Ja nyt tosi nopea päivitys. Vietimme siis Kip-päivää Seinäjoella aurinkoisessa, mutta hieman tuulisessa säässä. Porukkaa oli paikalla todella paljon, huima lisäys viimevuotiseen.

         100378.jpg

 Minä opin päivän aikana sen tiimalasikantapään, johon ohje siis Ullassa (ei ehdi nyt linkittää..). Olen sen joskus opetellutkin, tenkkapoo siinä on silloin tullut, kun neulon sen nurjan ihan "väärin". Nyt siis opin kääntämään silmukan toisinpäin, että saan tehtyä reiättömät kavennukset. Kiitos tästä kuuluu Kutulle. Mukanani minulla oli myös jotain epämääräistä vihertävää pörrö-lankaa, josta taas sinnikkäästi väkersin Salomonin solmuja. Nyt onnistui. Voin kertoa, että Palmasta niitä ei kannata yrittää! Neuloin myös hieman Reetan villasukkaa.

       100380.jpg

Oikealla tuo tumma punainen töherrys on se kantapää. Sukkaa tuosta ei tule, olipahan koekappale. Lanka jotain ikivanhaa seiska veikkaa. Ihan pikkuisen piti ostaa lankaakin, vaikka minulle kotoa lähtiessäni sanottiin, että minulla on sitä jo ihan tarpeeksi. Pakkohan nämä oli ostaa:

        100400.jpg

Alempi lanka olikin aivan uusi tuttavuus vissiin kaikille paikalla olijoille. Auringossa väriä vaihtavaa lankaa! Anchor Solaractive. Lanka on valkoista, mutta mitä tapahtuu, kun langan vie ulos auringonpaisteeseen??

            100389.jpg

Sarjassamme epäonnistuneita kuvia, taaaaaaaaas... Mutta värit näkyvät suht´ hyvin.

Kun nyt kerran olin pihalla kameran kanssa, niin tässä näkymä talon takaa Kyrönjoelle. Etualalla kasvaa kaunis voikukka, joka lakkasi minua häiritsemästä siinä vaiheessa, kun meille tuli ensimmäiset mehiläiset! Antakaa siis voikukkien rehottaa, ne ovat erittäin tärkeitä siitepölyn takia!

       100390.jpg

       100377.jpg

Ja pian on täydessä kukassa pioni, jonka yritin siirtää tässä muutama vuosi sitten, kun poistin kukkapenkit seinän vierestä. Kaivoin ja kaivoin ja kaivoin, mutta ei se juuristo meinannut millään loppua... Niinpä se saa kasvaa ihan kaikessa rauhassa tuossa seinän vieressä. Tarkkaavaisimmat huomaavat myös sen herukkapensaan siinä vasemmalla. Jos joku tarttee, niin meiltä noita löytyy. Niitä ilmaantuu minne milloinkin. Mutta vain punaisia..